BarclayCard en MasterCard introduceren ‘social media’ creditcard

MasterCard en BarclayCard US lanceerden eerder deze week de Barclaycard Ring in de Verenigde Staten. Opvallend aan deze nieuwe creditcard is dat klanten mee mogen denken via sociale media over nieuwe producten en diensten.

Maandag 5 maart 2012 werd de BarclayCard Ring gelanceerd door MasterCard en BarclayCard in de Verenigde Staten. Op het eerste gezicht een normale creditcard met weinig kosten, echter kunnen klanten via sociale media meedenken over nieuwe producten en diensten. Het verschil met een normale creditcard zit in de manier waarop BarclayCard met zijn klanten communiceert.

Sociale media wordt ingezet om klanten mee te laten denken en beslissen. Het is echter onduidelijk hoe BarclayCard de informatie uit polls, discussies en forums filtert en uiteindelijk opneemt in het beleid. Op de speciaal gelanceerde website wordt gesproken over een simpele creditcard waarbij klanten voortdurend, de bank of financiële instelling, feedback moeten kunnen geven om diensten en producten te verbeteren. Wanneer de ‘social media’ creditcard wordt geïntroduceerd in Nederland is nog niet bekend.

Gepubliceerd op 6 maart 2012 om 15:47 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren