DataCash en Mastercard lanceren betalingsysteem voor Japanse markt

DataCash en MasterCard hebben op 26 april 2012 aangekondigd een nieuw betalingssysteem te introduceren voor de eCommerce markt in Japan. De betaalverwerker heeft haar diensten uitgebreid naar Japan en verschillende financiële merken toegevoegd voor onderhandelingen in Japanse Yen.

Betaalverwerker, DataCash, onderdeel van MasterCard, heeft haar betalingsdiensten uitgebreid naar Japan. Het land stond al langer op de planning omdat het de derde grootste eCommerce markt heeft van de wereld. Handelaren kunnen vanaf vandaag de Japanse markt betreden, met de mogelijkheid om betalingen in Japanse Yen te accepteren. Daarvoor heeft DataCash verschillende financiële merken toegevoegd, waaronder de grootste creditcard maatschappij van Japan, Japan Credit Bureau (JCB), MasterCard, Visa en Diners.

De lokale verwerking van betalingen aan handelaren in Japan is tot stand gekomen door een samenwerking van DataCash en MasterCard. Hiermee breidt DataCash haar internationale betalingsmogelijkheden verder uit. De betaalverwerker biedt handelaren de mogelijkheid om binnenlandse en internationale betalingen te verrichten in circa 180 landen en meer dan 170 valuta’s.

Directeur van DataCash, Ajay Bhalla, spreekt van een mijlpaal en ziet Japan als een belangrijke markt voor de wereldwijde eCommerce sector. Bhalla ziet de betalingsindustrie als een dynamische industrie met steeds meer nieuwe en spannende technologieën zoals de opkomst van mobiele betalingsmogelijkheden en geavanceerde fraude tools.

Gepubliceerd op 26 april 2012 om 14:08 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren