Verschillen online shopgedrag van vrouwen en mannen

Onderzoek van American Express onder 1000 Nederlandse consumenten heeft uitgewezen dat mannen vaker online shoppen dan vrouwen. De man koopt vaak uitjes en pakketreizen online, terwijl vrouwen liever kleding en schoenen kopen.

Als het om online shoppen gaat, dan overtreffen mannen de vrouwen, zowel in aantal als frequentie. Dit blijkt uit onderzoek van American Express onder 1000 Nederlandse consumenten. Het onderzoek dat uitgevoerd werd door PanelWizard in opdracht van American Express, laat een duidelijk verschil zien in online shopgedrag van mannen en vrouwen. Ruim 98% van de mannen shopt online tegenover 96% van de vrouwen. Mannen kiezen vooral voor het online shoppen door de snelheid, vrouwen omdat ze er de deur niet voor uit moeten.

Daarnaast gebruiken mannen hun creditcard ruim 50% vaker online dan vrouwen. Daarbij doet een derde van de Nederlandse consumenten gemiddeld per maand één keer een online aankoop. Opvallend is dat meer mannen dan vrouwen minstens een keer per week iets via internet koopt.

Jean–Luc Nocart, Country Manager American Express Benelux: “Hoewel er sekseverschillen zijn in online shopgedrag, zien we een toename in de online bestedingen van zowel mannen als vrouwen. Nederlanders waarderen duidelijk de snelheid, het gemak en de lagere prijzen van online winkelen. Online betalen met een creditcard biedt nog meer voordelen. “

“De beveiliging van American Express zorgt ervoor dat je met een gerust hart online kunt betalen en je aankoop is automatisch verzekerd tegen diefstal of beschadiging. Als je aankoop niet bevalt, kun je terugvallen op de Geld–Terug–Garantie. Daarnaast ontvang je Flying Blue Miles of Membership Rewards die je kunt verzilveren voor reizen, shoppen, dineren en entertainment", aldus Nocart.

Gepubliceerd op 24 juli 2012 om 10:31 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren