American Express werkt samen met NBC en Fox

Samen met de televisiezenders van NBC Universal en Fox wil American Express ecommerce en televisie meer met elkaar combineren. De tv-kijker op de bank moet eenvoudig en snel kunnen bestellen wanneer men een leuk product op televisie ziet.

Tv-kijkers moeten straks eenvoudig en snel vanaf hun tablet of smartphone producten die tijdens programma’s worden getoond kunnen bestellen. Hiervoor is American Express een samenwerking aangegaan met NBC en Fox. Op deze manier kan de creditcardmaatschappij ecommerce combineren met televisie. De kijker kan via het scherm dat men op dat moment bij zich heeft zoals tablet, smartphone of laptop, een product kopen met de American Express-creditcard.

De creditcard wordt nu vooral gebruikt voor het betalen van producten of diensten via het internet. In dat opzicht is de televisie nog een vrij log medium, er is namelijk minder interactie. Door de komst van second screens en social media is er wel al veel meer interactiviteit tussen de zender en ontvanger. Tot nu toe bleef ecommerce op dat gebied nog achter, American Express probeert hier nu op in te spelen door de samenwerking met NBC en Fox. In Nederland vinden we dergelijke ontwikkelingen op het gebied van ecommerce nog niet.

Gepubliceerd op 7 maart 2013 om 10:13 uur door de redactie.

Lees ook

Reageren